Візитка




Сучасний світ - це світ інформаційних технологій. Реформа  освіти в Україні передбачає формування навичок самостійної роботи з інформаційними технологіями, передусім пошук, аналіз та фільтрування важливих потрібних відомостей.
               У ХХІ столітті основним джерелом пошуку відмостей найчастіше є Інтернет. І саме тому впровадження  новітніх методів і навичок роботи з Інтернет-ресурсами забезпечує поліпшення навчального процесу, урізноманітнює використання методів і прийомів навчання, підвищує мотивацію до навчання. В умовах хмаро орієнтованого навчального середовища розширюються межі доступу до якісно електронних ресурсів, що володіють такими інноваційними характеристиками, як адаптованість, мобільність, повномасштабна інтерактивність, вільний мережний доступ. Тому реалізація принципів якості та доступності освіти стають основними засадами формування та розвитку хмаро орієнтованого середовища. 
 На мою думку, є чотири причини, чому  слід впроваджувати хмарні технології:       - принципово нові можливості для організації досліджень, проектної діяльності, можливість формування траекторії розвтитку кожного учня;
 - більшість учнів із задоволенням вчаться новим технологіям, розвивають інтелектуальні здібності, а вчитель підвищує свій рівень використання інформаційно комунікаційних технологій;

- прозорість діяльності кожного учителя, автоматизація звітності; 
  - створюються умови для залучення батьків до активної участі у житті своєї дитини та вчасного інформування.
  Настає такий критичний момент, коли  вчитель уже не може працювати без сучасних технологій. Він починає використовувати різноманітні сервіси не лише задля полегшення своєї роботи, а й для комунікації з колегами, учнями, батьками, суспільством.
 З 2011 року у нашому НВК створено освітній простір нового покоління  - навчальне електронне середовище "1 учень - 1 комп'ютер". І як продовження початої експерементальної програми - у  2015 році відповідно до наказу відділу освіти Запорізької райдержадміністрації "Про участь в експерементально-дослідній роботі в умовах створення хмароорієнтованого навчального середовища" № 0139 від 10.06.2015 р. створено  у 5а класі хмарно орієнтоване спередовище на уроках української мови. Технологія даної ідеї складається із
 застосовуння у навчальному процесі сервісів Google та інші Інтернет технології,
 накопичення дидактичного матеріалу, створення тематичних доробок, наочності, допоміжних матеріалів до уроків, контроль і тестування учнів, проведення on-line конкурсів, олімпіад, обмін педагогічною інформацією з колегами, робота з батьками, доступність освіти учням, які за якихось обставин не можуть бути присутніми в освітньому закладі на уроках.


          Це дає змогу безпечно зберігати дані та обмінюватися ними в режимі онлайн, використовувати нові форми проведення уроків (онлайн-уроки, вебінари, інтегровані практичні заняття, кооперативні лабораторні роботи та ін.), переглядати відео- та аудіофайли прямо з інтернету (без додаткового завантаження на комп’ютер);   проведення онлайн-уроків, тренінгів, круглих столів тощо; формувати траєкторію розвитку кожного учня; дає нові можливості для організації досліджень, проектної діяльності.

За допомогою хмарних технологій на уроках можливо проводити діагностичний контроль, опитування, створювати проекти, спільні таблиці або текстові документи, обговорювати презентації уроків, після уроків – надавати консультації. Текстовий документ можна використовувати як електронний робочий лист для формування в учнів навичок роботи з текстом. Отримавши завдання, учень створює копію робочого листа, дає йому іншу назву, виконує завдання, надає доступ і розміщує в електронному середовищі. Завдання можуть бути різними. Робота в текстовому документі може бути індивідуальною або груповою (наприклад, заповнення таблиці із запитаннями, яку створив учитель). Щоб виконати групове завдання, учням потрібно не лише самим знайти правильну відповідь, а й проаналізувати подані іншими учасниками варіанти, обґрунтувати власну позицію, обрати оптимальні способи розв’язання. Спілкування може відбуватися на сторінці документа, на берегах, у групі Google, у чаті або по скайпу. Групова форма роботи сприяє виробленню комунікативної компетентності учнів.
 Для складання хронологічних таблиць життя і творчості письменників, порівняльних характеристик героїв, графічних оформлень правил з української мови використовують таблиці Google
 Google – Форма – дозволяє створювати анкети, тести, опитування  розміщення їх на сторінці блоґу. Переглядати  результати, оцінювати.

Приклади використання хмарних технологій у класі.
·         Електронні журнали і щоденники.
·         Он-лайн сервіси для учбового процесу, спілкування, тестування.
·         Системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека.
·         Сховища файлів,спільний доступ. (Dropbox,SkyDrive)
·         Створення мультимедійних інтерактивних вправ за допомогою Learning Apps.org
·         Інтерактивна дошка Padlet
·         Відеоконференції.
·         Електронне листування..
 Google також надає безліч додатків і сервісів, що допомагають в навчанні:
  •    Google ArtProject - інтерактивно-представлені популярні музеї світу,
  •    Google Docs - онлайновий офіс,
  •    Google Maps - набір карт ,
  •    Google Sites - безкоштовний хостинг, який використовує вікі-технологію,
  •    Google Translate - перекладач,
  •    YouTube - відеохостинг.
  •    Google Диск - єдиний простір для зберігання файлів і роботи з ними.
  •  
  • Сучасні учні все частіше користуються мобільними телефонами, планшетами та іншими гаджетами, проводячи багато часу спілкуючись у соціальних мережах або граючи  в ігри, хоча можливості у використанні даних сучасних засобів набагато ширші. Саме тому, перед нами вчителями,  постає завдання забезпечити навчально-виховний процес якісними електронним засобами навчання, призначених не лише для комп’ютерів, а й для інших сучасних пристроїв, які можна було б використовувати під час уроків, так і будучи поза межами навчального закладу. Використання такого навчального середовища, яке було б насичене різноманітними електронними ресурсами, значно підвищує інтерес учнів до навчання в цілому, створює умови для розвитку дитини, а також активізує пізнавальну діяльність школярів.
     Упровадження хмарних технологій в освітньому процесі – це використання не тільки нових технічних засобів, а й інноваційних форм і методів навчання, за яких учень активно, з цікавістю і захопленням працює на уроці, бачить плоди власної праці й може оцінити їх.





Немає коментарів:

Дописати коментар